دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1397 - 15:52
آنا گزارش می‌دهد؛

 نقش‌آفرینی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در خدمت به زائران اربعین

دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام، ایام اربعین امسال هم با برپایی موکب، اسکان و فراهم‌کردن پارکینگ برای همکاران دانشگاهی نقش‌آفرینی کرد.
کد خبر : 322151
photo_۲۰۱۸-۱۰-۳۱_۱۲-۰۴-۳۷.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ایلام، گرچه سنت پیاده‌روی و شرکت در کنگره بزرگ اربعین سبقه‌ای طولانی دارد؛ اما بی‌شک مردم مسلمان و آزاده ایران بعد از سقوط صدام در فراگیری این سنت دیرپا پیشتاز شدند و ‌به‌رغم حضور تروریست‌ها در عراق و تهدیدهای مکرر، به‌شکل میلیونی به مرزها شتافتند و نام خود را به‌عنوان زائران اربعین ثبت و ضبط و در دفاع از حرم آل‌الله شهدای بسیار تقدیم کردند و آن خون‌ها امروز حلقه اتصال دو ملت ایران و عراق و آزادیخواهان جهان شده  و هیچ‌چیز این اتحاد و دلدادگی را نمی‌تواند به هم بزند.


 ایلامیان هم سهم خویش را در برپایی این حماسه ماندگار به‌خوبی نشان داده‌اند. بر بام تمام خانه‌های ایلامیان بیرق عزای حسینی در اهتزاز است. سنت نذری در شهر و روستا برپاست و بسیاری هم این روزها نذورات یک سال خویش را برای پذیرایی از زائران حسینی جمع‌آوری می‌کنند.


خانه‌ها و ادارات استان ایلام هم به زائرسرای حسینی تبدیل شده و با عشق و اخلاص در خدمت دوستداران امام حسین(ع) هستند.


در این میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام همه‌ساله با برپایی موکب صلواتی، اسکان زوار، فراهم‌کردن پارکینگ در شهر مهران و ایلام و فضاسازی فرهنگی در مسیر زوار، همپا و همراه مردم ایلام و مسئولان در حماسه ماندگار اربعین  نقش‌آفرینی می‌کند.


امسال نیز مانند سال‌های گذشته و این بار در اقدامی فرهنگی و دانشجویی با فراخوان دانشجویان و پای کارآمدن بسیج دانشجویی شهید آوینی واحد ایلام، شاهد برپایی موکب در شهر مهران به‌عنوان دروازه ورود به عتبات عالیات بودیم.


مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام از اعضای هیأت علمی گرفته تا کارکنان و اعضای هیأت رئیسه، همگی با عنوان خادم امام حسین(ع) همراه مردم میهمان‌نواز ایلام در خدمت زوار حسینی پای کار هستند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام به خبرنگار آنا گفت: موکب دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام که با محوریت بسیج دانشجویی در شهر مهران برپا شده روزانه پذیرای صدها تن از زوار امام حسین(ع) است.


محمد میرزایی حیدری اضافه کرد: در این موکب روزانه 5 هزار وعده غذای اصلی شامل صبحانه، ناهار و شام و 5 هزار میان وعده توزیع  می‌شود.


وی گفت: هزینه اصلی نگهداری موکب دانشگاه آزاد اسلامی ایلام را بخشي نذورات مردم و بخشی نیز کمک‌های همکاران واحد ایلام  به‌عهده گرفته‌اند.


رئیس واحد ایلام افزود: اسکان همکاران زوار دانشگاهی از واحدها و مراکز سراسر کشور در واحدهای ایلام و مهران  و فراهم‌کردن پارکینگ برای وسایل نقلیه آنان از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در خدمت به زوار است.


میرزایی حیدری بیان کرد: تهیه و توزیع اقلام فرهنگی و فضاسازی مسیر عبور زوار از دیگر اقدامات این واحد دانشگاهی در شهرهای مهران و ایلام است.


وی اظهار کرد: موکب دانشجویی شهید آوینی واحد ایلام تا بازگشت کامل زوار به کشور فعال خواهد بود.


آری؛ مهران، مشهد شهیدان و دروازه ورود به سرزمین نور دیگر شهری گمنام نیست، امروز ایلام پایتخت شور و شعور حسینی و استقبال از زائران حسینی است.


فضای شهر و روستاهای استان ایلام به برکت اربعین و انفاس قدسی  زائران امام حسین(ع) مشحون از معنویت است و دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام به‌عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های استان، دوشادوش مردم و مسئولان این استان در کنگره بزرگ اربعین نقش‌آفرینی می‌کند و این راه ادامه دارد.


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته